![]() |
| Martinan kanssa kävelyllä |
![]() |
| Rocko, jota ulkoilutetaan kahdestaan |
Päivän mittaan pesen ja laitan kuivumaan pyykkiä- koirien alustoja eli petejä, vilttejä ja pyyhkeitä. Siivoan myös kenneleitä ja siivousvälineitä aina kun joku koirista on tehnyt tarpeita häkkiinsä.
Koirien rapsuttelu ja rakkauden antaminen kuuluu tottakai myös työnkuvaan. On ilo huomata miten omalla käsittelyyn totuttamisella (ja lahjusten syöttämisellä😉) uudet, vielä arat koirat rohkaistuvat päivä päivältä enemmän luottamaan ihmiseen.
Tarha suljetaan klo 14-15 välille siestan ajaksi.
Iltapäivisin olen vielä lenkittänyt koiria maastossa tai ottanut vuorotellen tarhan koiria takapihalle jaloittelemaan, ja nyt aurinkoisina ja kuumina päivinä olen täyttänyt koirille takapihan altaan. Takapihalla leikitän koiria esim. heittelen palloja ja annan saman kennelin koirien juosta ja leikkiä keskenään sillä tälle ei ole oikein kennelissä tilaa. Osa koirista taas ei halua vapaana ollessaan leikkiä vaan vain painautua minua vasten ja olla rapsutettavana.
![]() |
| Aero ja Joel riehumassa keskenään takapihalla |
![]() |
| Valtava labradorinnoutaja Sakki pitää vesileikeistä |
![]() |
| Aktiivinen Ully ja rauhallinen Julieta ovat hyvät kämppikset |
![]() |
| Kaunis Mary-Rose |
![]() |
| Koala on muista poikeiten vapaa kulkemaan tarhalla ja on ns toimistokoira |
![]() |
| Sisarukset Marley ja Bobby |
![]() |
| Siskokset Bimba ja Dama tekevät kaiken yhdessä ja samanaikaisesti mikä on aika hauskaa seurattavaa |
![]() |
| Bimba haluaa ja saakin minulta erityisen paljon rakkautta 💓 Dama-sisko on huomattavasti ärhäkkäämpi luonne ja onkin arpeuttanut Bimban kuonon ruokaansa puolustaessaan |










Hyvivoivila koirat näyttävät ja hiukan säälittää ajatella niiden kohtaloa ja oloja. On hyvä, että on tällaisia järjestöjä jotka koittavat niitä auttaa.
VastaaPoista